Categories
General

Noi trasee pt biciclete in Cluj-Napoca aprobate cu titlul provizoriu de Primarie

Primaria Municipiului Cluj-Napoca
Biroul Mass – Media

Email: massmedia@primariaclujnapoca.ro
Tel: 0264/431900

Comunicat de presa

Hotararea Comisiei Municipale de Sistematizare a Circulatiei intrunita
in sedinta din 30.03.2009

Analizand problemele de pe ordinea de zi din materialul cu nr.
66519/44/26.03.2009, membrii comisiei au decis urmatoarele:

[….]

8 ) Aprobarea traseele cailor ciclourbane ca situatie provizorie pana la
integrarea si adoptarea proiectului unei strategii si principii de
realizare a unor cai de comunicatie pentru biciclete in Municipiul
Cluj-Napoca prin Planul Urbanistic General

Astfel, se propun pe termen scurt, continuarea si interconectarea
sectoarelor de piste de biciclete deja amenajate in centrul
municipiului, cum sunt B-dul 21 Decembrie 1989 si B-dul Eroilor si
inceperea conectarii centrului cu cartierele, de exemplu Centru
Cartierul Grigorescu/Manastur, utilizand si sectiunea existenta pe malul
Somesului de la Pod Garibaldi pana la Pasarela adiacenta Parcului Iuliu
Hatieganu.

Propunerile nu implica amenajari complexe de infrastructura, ci
predominant amenajari rutiere prin marcaje si indicatoare rutiere si o
redistribuire a spatiului public carosabil si trotuare, astfel:

Traseu
Nr.crt
Strada
Locatia

Gara CFR – Cart. Gheorgheni

1.
Str. Posada
Trotuarul de pe partea stanga a sensului de circulatie (adiacent
parcarii dinspre catedrala Sf.Iosif

2.
Str. Baba Novac- tronson cuprins intre Bd.Eroilor si str.A.Iancu
instituirea de zona rezidentiala

3.
B-dul Eroilor, tronsonul cuprins intre str.baba Novac si Piata A.Iancu
Pe partea carosabila, langa bordura (adiacent Cinema Victoria), pista
existenta

4.
B-dul Eroilor
Pista existenta

5.
P-ta Unirii- latura estica
Pe partea carosabila, prin redimensionarea benzilor de circulatie

6.
B-dul 21 Decembrie 1989
Pista existenta

7.
Str. F. J. Curie
Pe partea carosabila, in urma instituirii sensului unic de circulatie

8.
P-ta M. Viteazul
a) Desfiintarea unor locuri in standul de TAXI din parcarea din fata de
la McDonald’s si din parcarea din fata agentiei CFR. Cedarea unei benzi
din circulatie pe latura sudica.
Pe strada Regele Ferdinand redimensionarea trotuarelor de pe Pod Horea.

b) Desfiintarea unor locuri in standul de TAXI din parcarea din fata de
la McDonald’s si din parcarea din fata agentiei CFR. Instituirea “zona
30” pe aleea din fata cinematografului Republica. Cedarea unei benzi din
circulatie sau desfiintarea parcarilor cu abonament pe latura nordica.

Cart. Marasti – Cart. Grigorescu

1.
Calea Dorobantilor tronson cuprins intre Piata A.Iancu- str.Petofi
Din latimea existenta a trotuarelor pe partea cu numere impare, se va
aloca un spatiu pentru pista de biciclete, cu eventuala separate fizica
de zona pietonala

2.
P-ta Avram Iancu- latura sudica
Pe partea carosabila, adiacent Teatrului

3.
B-dul Eroilor
Pista existenta

4.
P-ta Unirii latura nordica
amanare

5.
Str. Memorandumului
amanare

6.
Str. Emil Isac
Pe partea carosabila, prin desfiintarea parcarilor de pe partea stanga
in sensul de circulatie intre str.C.Daicoviciu si V.Fulicea

7.
Parcul Central
Pe aleile centrale ale parcului, amenajare dar fara a fi traseu comun cu
pietonii

8.
Aleea Stadion
Corelare cu proiectul de la stadion

9.
Str. Uzinei Electrice
pe partea carosabila, langa bordura

10.
Pista existenta de pe malul Somesului

Cart. Gheorgheni – Cart. Grigorescu

1.
Str. Gh. Sincai
nu

2.
Str. Republicii tronson Piata L.Blaga- str.A.Iancu
pe partea carosabila, langa bordura

3.
Str. Avram Iancu- tronson str.Republicii
pe partea carosabila, langa bordura

4.
Str. Potaissa
Da odata cu instituirea zonei pietonale si segregarea traficului
pietonal si biciclist

5.
Str. Universitatii
Pe partea carosabila

6.
Str. M. Kogalniceanu
Pe partea carosabila, cu desfiintarea unor locuri de parcare

* * *

Reprezentantii Politiei Rutiere au solicitat a se avea in vedere
realizarea pistelor de biciclete cu sens unic.

Biroul mass-media
Primaria municipiului Cluj-Napoca

4 replies on “Noi trasee pt biciclete in Cluj-Napoca aprobate cu titlul provizoriu de Primarie”

As dori sa stiu cand anume mai exact preconizeaza primaria implementarea “de facto” a acestor piste?

la sfantul asteapta? šŸ˜€ mai .. hai sa facem noi proiect de infrastructura si sa`l prezentam autoritatilor/firmelor. Daca e sa asteptam dupa ei lucrurile or sa mearga incet, rezultatele nu o sa fie cele asteptate, asa cum am vazut ca or aparut piste de biciclete pe trotuar :)) (dincolo este separat pista , separat trotuar, separat benzi de circulatie auto; si pe deasupra pista de biciclisti este delimitata de cea auto cu bari orizontale de fier, piloni verticali tot de fier, si calitatea materialului nu`i ca la somes ciment dur…oricum decat deloc e foarte bine si asa, inseamna un progres)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.