Propuneri pentru traseele ciclourbane ( anexa 26) – REVIZUIRE SI COMPLETARE – 02.07.2009
Este un nou set de propuneri, cu titlu provizoriu, pentru traseele ciclourbane care au ca scop realizarea legaturilor intre centru cu puncte de interes: cartiere, camine studentesti, spatii comerciale, zone de agrement etc. Astfel, pe anumite zone unde nu exista posibilitatea realizarii unui culoar de biciclisti, se propune ca odata cu instituirea de “Zona Rezidenţială” (zona exclusiv cu locuinte unde frecventa mare a pietonilor si copiilor care se joaca impune reducerea vitezei la 20 km/h) sa fie instalat si indicatorul rutier de avertizare “biciclisti” care să atraga atentia conducatarilor .
nr. crt |
Strada / sens unic sau sens dublu pista |
Tronson |
Sacrificii |
Observatii |
1 |
Pasarela pietonala peste Somes- traversare B-dul 1 Decembrie 1918 pe la trecerea de pietoni spre str.Lacului / dublu sens |
– |
Se traversează pe la trecerea de pietoni şi se merge spre str. Lacului pentru accesul în cart. Grigorescu. |
Trebuie amenajata spatiul de la pista existenta in lungul Somesului pana la pasarela (acum e pamant) |
2 |
Str.Lacului – dublu sens |
|
Zona Rezidenţială, biciclisti |
|
3 |
Str. F. J. Curie /dublu sens |
Toata strada |
Instituirea sensului unic de circulaţie, sensul propus fiind înspre B-dul 21 Decembrie 1989 |
Se poate realiza pista dublu sens |
4 |
Str. Gh. Şincai / sens unic spre str.Napoca |
Toata strada |
O bandă comună cu autovehiculele, cu restricţie de viteză de 30 km/h.
|
– continuarea pistei de pe str.Emil Isac prin traversare str. Memorandumului si Napoca pe la trecerile pentru a ajunge la str.Republicii |
5 |
Samuil Micu / sens unic spre str.Napoca |
Toata strada |
–Varianta 1: desfiinare parcari; –varianta 2: culoar comun cu autovehiculele, cu instituire zona rezidentiala si atentionare biciclisti -folosirea benzii destinata RATUC de pe str.Memorandumului intre str.Gh.Sincai si S.Micu, respectiv a trotuarului celui de pe str.Napoca intre str.S.Micu si Gh.Sincai |
– continuarea pistei de pe str.Emil Isac prin traversare str. Memorandumului si Napoca pe la trecerile pentru a ajunge la str.Republicii |
6 |
Potaissa / sens unic spre str.Universitatii |
Toata strada |
-poate fi dezavantaj pentru biciclisti suportul lunecos – instituire zona rezidentiala si atentionare biciclisti |
– folosirea str.Potaissa ar insemna o alta alternativa la traseele deja aprobate pe str.Republicii -intre Piata L.Blaga si str.A.Iancu, respectiv str.A.Iancu intre str.Republicii si str.Universitatii, pentru a se ajunge la pista aprobata de pe str.M.Kogalniceanu
|
7 |
Str. Bisericii Ortodoxe / sens unic spre str.Napoca |
str. Avram Iancu- str. Petre Ispirescu |
Pe carosabil, pe contrasens faţă de vehicul, cu protejarea pistei prin separatori de trafic |
|
8 |
Str. Bisericii Ortodoxe / sens unic spre str.Napoca |
Str.Petre Ispirescu – str. I. Mincu |
a) Pe carosabil, prin eliminarea stationarilor, până la strada Republicii zona căminelor studenţeşti sau b) O bandă comună cu autovehiculele, cu rinstituire zona rezidentiala si atentionare biciclisti |
– urcare până la strada Republicii unde se va traversa pe la trecerea de la intersectia cu str.Rene descartea spre zona căminelor studenţeşti |
9 |
Str.I.Mincu / sens unic de coborare |
Tronsonul intre Bisericii Ortodoxe si str.Republicii |
Pe carosabil |
|
10 |
Str.Republicii / sens unic la coborare |
Intre str.I.Mincu si Ceahlau |
|
Traversare a strazii cu incadrare la traversare cu prag de sol |
11 |
Str.Ceahlau |
Spre caminele studentesti |
Toata strada, pe carosabil |
|
12 |
Calea Dorobanţilor / sens unic spre Marasti |
Între str. P. Sandor şi aleea Bibliotecii |
Trotuar comun pietoni- biciclisti |
Pe trotuarul de pe partea stângă în sensul de mers unde lăţimea trotuarului permite |
13 |
Calea Dorobanţilor/ sens unic spre Marasti |
Între Aleea Bibliotecii şi str. Progresului |
eliminarea autovehiculelor parcate pe banda 1 |
Pe carosabil, pe partea dreaptă în sensul de mers către str. T. Mihali, prin eliminarea autovehiculelor parcate pe banda 1 |
14 |
Str. Progresului / sens unic spre str.Venus |
Între Calea Dorobanţilor şi str. Venus |
Pe carosabil, cu conditia instituirii sens unic spre str. Venus |
|
15 |
Str. Venus/ sens unic spre str.T.Mihali |
Între str. Venus şi Str. Al. Vaida Voievod |
Pe carosabil, prin ingustarea benzilor de circulatie si eliminarea stationarilor de pe partea dreapta la coborare |
|
16 |
Str. Al. Vaida Voievod / sens unic spre universitate |
Între str. Venus şi str. Str. Sarmisegetuza |
redimensionarea benzilor de circulaţie |
Carosabil larg pe care se poate accede spre universitate si tot prin incinta se poate ajunge in str.T.Mihali la trecerea de pietoni spre aleile de la Lacurile Gheorgheni |
17 |
Str.Regele Ferdinand / sens unic spre gara |
Toata strada |
Pe carosabil |
Redimensionare a benzilor de circulatie; legatura intre pistele de pe 21 Decembrie 1989 si str.Horea |
18 |
Str. Horea / dublu sens |
Între P-ţa M. Viteazul şi Gara CFR |
Trotuare comun pietoni- biciclisti, pe ambele laturi |
latimea trotuarelor până la Gară permite si pista de biciclete ; in acest moment sunt autovehicule parcate abuziv pe trotuare. |
19 |
Str. Dragalina / sens unic spre str.Mamaia |
Între strada Horea şi pasarela de la str. Mamaia |
Trotuar comun pietoni- biciclisti |
Pe trotuarul stâng în sensul de mers către str. Mamaia |
20 |
Pasarela peste Somes intre str.Mamaia si Spl.Independentei |
– |
Culoar comun cu pietonii |
|
21 |
Spl.Independentei |
De la pasarelă peste Somes spre Parcul central |
|
Traversare pe la trecerea de pietoni spre pistele din Parcul Central si pe langa Momumentul Rezistentei Anticomuniste spre pista de pe str.E.Isac |
22 |
Str. Mihai Eminescu / sens unic spre C.Motilor |
Între str.Card. I.Hossu-C.Moţilor |
Bandă comună autovehicule – biciclişti |
De la aleile din parcul Central spre caminele UBB |
23 |
Str. Iuliu Haţieganu/ sens unic spre str.Clinicilor |
Între Calea Moţilor şi Str. Clinicilor |
Pe banda rezervată Ambulanţelor |
|
24 |
Aleile de la Căminele UBB |
Traversarea str. Clinicilor |
|
|
25 |
Piata Cipariu / sens unic spre centru |
Intre str.Posada si str.A.Muresanu |
Trotuar adiacent catedralei Sf.Iosif, comun pietoni- biciclisti |
Continuarea pistei de pe str.Posada spre cart.-A.Muresanu |
26 |
Intersectia str.A.Iancu-C.Turzii / sens unic spre Gheorgheni |
Carosabil |
|
Traversare dinspre Baba Novac pe la trecerile de pietoni de la insulele de dirijare din intersectie |
27 |
Str.M.Lehrer/ sens unic spre Gheorgheni |
1)Bretea de acces spre cart.Gheorgheni 2)intre bretea si str.A.Muresanu |
|
1)Pe carosabil prin redimensionare a benzilor de circulatie 2) banda comuna cu vehiculele |
28 |
Str.A.Muresanu / dublu sens |
Intre intrare in curtea de la P-ta Cipariu 15 si str.Zryni |
Pe carosabil, prin redimensionarea benzilor carosabile |
|
29 |
Str.A.Muresanu / dublu sens |
Intre str.Zryni si str.Brasov |
O bandă comună cu autovehiculele, Zona Rezidenţială, biciclisti |
|
30 |
Piata Cipariu / sens unic spre N.Titulescu |
intre str.A.Muresanu si C.Brancusi |
Banda 1 comuna cu auto |
Se ajunge in fata la Bolero- Pizza Gente spre scari catre str.Dostoievski; trebuie amenajata rampa la scari pt. a urca bicicleta |
31 |
str.Dostoievski / sens unic spre Gheorgheni |
Toata strada |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
32 |
Str.Muncitorilor / sens unic spre Gheorgheni |
Toata strada |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
33 |
Str.Ariesului/ sens unic spre Gheorgheni |
Intre str.Muncitorilor si Iugoslaviei |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
34 |
Str.Iugoslaviei/ sens unic spre Gheorgheni |
Toata strada |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
35 |
Str.Tache Ionescu/ sens unic spre Gheorgheni |
Intre str.Iugoslaviei si L.Rebreanu |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
36 |
Bizusa/ spre Mercur |
|
permis biciclisti pe contrasens circulatiei auto, cu separare fizica a pistei |
|
37 |
Alee carosabila paralela cu str.Unirii/ sens unic spre str.Al.Vaida Voevod |
|
Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
38 |
Str.Al.Vaida Voevod/ sens unic spre Iulius Mall |
Intre str.Unirii si Iulius mall |
Banda 1 comuna cu autovehiculele, |
|
39 |
Dragalina/ sens unic spre Grigorescu |
Intre str.Mamaia si Piata Horea Closca si Crisan |
Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
40 |
E.Grigorescu / sens unic spre Grigorescu |
Intre Piata Horea Closca si Crisan si G.Enescu |
Redimensionare benzi si marcare pista |
|
41 |
G.Enescu/ sens unic spre str.Al.Vlahuta |
Toata strada |
Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
42 |
Piata 14 Iulie/ sens unic spre B.Bartok |
Intre str.Al.Vlahuta si str.B.Bartok |
Redimensionare benzi si marcare pista |
|
43 |
Str.B.Bartok / sens unic spre str.Lacului |
|
Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
Pana la str.Lacului |
44 |
Str.Ioan Alexandru / sens unic spre str.A.Vlaicu |
|
Instituire sens unic pt.auto; Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
45 |
Str.A.Vlaicu / sens unic spre str.Fabricii |
intre Napolact si str.Fabricii |
Pe trotuar, la comun cu pietonii |
|
46 |
Str.Fabricii/ sens unic spre str.Ciocaarliei |
Intre sensul giratoriu si str.Ciocarliei |
Pe trotuar |
|
47 |
Ciocarliei/ sens unic spre centru |
Toata strada |
Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
48 |
Scortarilor / sens unic spre centru |
Toata strada |
1. Instituire sens unic pt.auto sau 2. Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
49 |
Onisifor Ghibu/ sens unic spre str.paris |
Toata strada |
Banda comuna cu autovehiculele, Zona rezidentiala, atentie biciclisti |
|
50 |
Arges/ spre str.Constanta |
Intre str.Paris si Constanta |
permis biciclisti pe contrasens circulatiei auto, cu separare fizica a pistei |
|
51 |
Constanta/ sens unic spre bulevard |
Intre str.Arges si 21 Dec.1989 |
permis biciclisti pe contrasens circulatiei auto, cu separare fizica a pistei |
|
52 |
21 Dec.1989 / sens unic spre Sora |
Intre str.Constanta si C.Voda |
Pe trotuar |
Se ajunge la pista existenta de pe trotuar de langa CEC |
Notă: 1.Pentru aleile din cartiere unde sunt zone care se pretează pentru deplasarea cu bicicleta se vor institui Zone rezidenţiale si indicatoare de avertizare “biciclisti” care să avertizeze asupra circulaţiei bicicliştilor. Pentru cartierul Gheorgheni o serie de astfel de alei ar fi: Aleea Băişoara, aleea Văleni unde există deja instituită Zonă Rezidenţială, Aleea Bizuşa, Aleea auto din faţa imobilelor Unirii 2, 4,6,8 Aleea Herculane şi o serie de străzi cu circulaţie mai redusă Tache Ionescu, A. France.
2. Alte propuneri de alei sau strazi pe care sa se instituie Zone rezidenţiale si indicatoare de avertizare “biciclisti” se vor transmite la Primarie de catre Clubul de Cicloturism si alte organizatii care sustin si promoveaza bicicleta, se vor analiza in urmatoarea sedinta a comisiei .
Va rog pe cei care credeti ca aveti propuneri de facut la cele prezentate mai sus sa o faceti, pentru ca ne vom putea exprima si punctul nostru de vedere la urmatoarea sedinta a Comisiei Municipale de Sistematizare a Circulatiei. Îi multumesc pe aceasta cale doamnei Mirela Mărincean, pentru ca ne-a pus la dispozitie documentul de mai sus si pentru ca ne-a invitat la discutii.
Harta cu traseele propune o puteti vedea AICI (Rosu – aprobat, Galben – in curs de aprobare, ce s-a discutat mai sus)
Articol aparut in Clujeanul.
9 replies on “Dezbatere Publica – Propuneri pentru traseele ciclourbane”
Ar fi câteva discuţii aici, şi unele sunt legate de ceea ce s-a făcut deja în Cluj.
Pe str. Samuil Micu nu au cm să rezolve aşa ceva decât dacă desfiinţează toate parcările. E una din străzile din Cluj prea înguste ca să mai intre şi o pistă de biciclişti pe undeva, şi maşinile vor fi parcate aiurea peste tot. Asta e valabil oriunde, atât timp cât nu separă clar pista de biciclete de carosabil şi nu rezolvă problema maşinilor prin amenzi mai mari.
De asemenea, eu nu prea sunt de acord cu traseele făcute pe trotuar în comun cu pietonii. La viteza cu care mergem noi (20 km-h, să zicem) apar probleme în momentul în care pietonii au impresia că dăm peste ei şi sar la o parte, de obicei fix n faţa biciclistului care deja făcuse manevra pentru ocolirea pietonului.
Iar traseele în comun cu maşinile sunt ca şi cum nu ar fi, nu dau naştere decât la înjurături din ambele părţi (şoferi şi biciclişti) şi la claxoane (cine are). E o chestie obişnuită să se trezească câte unul să pună avariile în mijlocul străzii ca să dea un telefon. Iar pe o strasă în care încape o maşină şi atât e supărător. Eu am avut multe probleme de genul ăsta şi sunt aiurea de rezolvat.
Şi pe pista de la Moţilor spre Clinicilor, pe banda pt Ambulanţe (str. Iuliu Haţieganu) e o situaţie aiurea. Cam aşa:
-venind dinspre Mănăştur pe Moţilor trebuie să cotesc dreapta şi să ajung pe banda stângă a străzii I. Haţieganu. De obicei, ca biciclist, stau pa banda cea mai apropiată de trotuar. Ca să ajung acolo pe banda din stânga, cea destinată ambulanţelor, trebuie sau să tai calea maşinilor sau să aştept până trec acestea
-venind dinspre Parcul Central am de stat la semafor şi de mers tot înainte. Aici nu e aşa mare problema decât dacă e verde, pentru că e sens unic şi până aştept la semafor pot să mă aşez cu bicicleta pe partea stângă a maşinilor. atât timp cât maşinile nu au voie săp o ia la stânga.
-venind dinspre centru nu cred că e voie, chiar dacă unii mai practică
Şi încă ceva.
Pe banda pt autobuze RATUC cu sens unic din centru nu se face nimica? Eu o folosesc frecvent, e comodă şi rapidă şi ar fi potrivită pentru biciclişti.
Pe str. Piezişă din Haşdeu (care TEORETIC e pietonală) ar putea face o bandă pentru biciclete de 1.5-2 m lejer. Trebuie doar să acopere grilajele de scurgere pe o porţiune. Tot timpul când trec pe acolo trebuie să trec pe diagonală peste grilaje ca să nu se blocheze roata în grilaj.
Cam astea ar fi. Acum să vedem cât de prost ştiu să rezolve problema cei de la administraţie. La fel ca pista de la Melody şi din Unirii sau ca cea dintre podul Garibaldi şi intrarea în parcul mare care trece prin 2 gropi de 15 cm adâncime şi prin staţia de autobuz?
Da, girlajele de pe Piezisa sunt o reala problema deoarece intra roata de la bicicleta in ele. Stiu un caz concret de accident produs din cauza ca biciclistului i s-a blocat roata intr-un grilaj din acela si a fost aruncat peste ghidon desi mergea incet.
Benzile provizorii din piata Unirii nu sunt functionale pentru ca:
– sunt prea inguste si nu se poate circula pe ele in ambele senzuri, strada fiind cu sens unic
– masinile parcheaza pe ele cam tot timpul, inclusiv masina politiei
– banda de la Melody trece prin gangul pentru pietoni si nu mai ramane loc pietonilor ca sa circule
Cele de pe str. Stadionului si Uzilei Electrice nu sunt functionale din motivele deja amintite de Matei (gropi) plus masini parcate pe banda de pe Stadionului.
Din directia Manastur spre Parcul Mare nici o pista???
Din zona Minerva ar fi posibil, o pista, pana in Parcul Mare, de-a lungul liniei de tramvai.( pe trotuar sau pe carosabil)
Observatii de disfunctionalitate in situatia existenta:
Grilajele amintite de ceilalti, te incurca si pe str. Republicii!
Am fost foarte placut surprins de banda alba de pe str. Stadionului, care e de fapt o trecere in legalitate a unei situatii deja uzuale, cu mentinunea ca bulina albastra cu bici alba ar putea fi repetata cam la 20-25 m, ca mai ales pietonii se plimba buimaci pe toata latimea trotuarului. La ora actuala este o singura bulina, in capatul dinspre str. Uz. Electr.
Am fost placut surprins si de banda de pe str. Uz. Electr., insa aici o problema elementara a ramas nerezolvata: ajung la semaforul de la Garibaldi si toti cei care ar vrea sa foloseasca banda de langa Somes, juma’ de Manastur si juma’ de Grigo, ce fac? Taie banda a doua, urca pe trotuar (in ilegalitate) ca sa ajunga la pista… Trebuie sa aiba noroc sa se furiseze printre mitocanii care merg inainte pe pod de pe banda a doua, chiar ieri m-au claxonat de numai in intersectie.
Sugestii pentru situatia propusa:
Nu stiu exact in ce masura cade in autoritatea Primariei, dar imi mentin parerea ca cel mai simplu ar fi sa fie permis accesul cu bicicleta pe banda de autobuz si pe strazile cu sens unic pentru masini, sa fie dublu sens pentru bici.
Se va discuta luni despre banda de autobus dintre Primarie si str. Tutunului, pentru a o transforma in banda bus si velo.
S-au aprobat toate masurile propuse in tabelul de mai sus, plus s-a aprobat si folosirea benzii RATUC dintre Primarie si str Tutunului de catre biciclisti, in comun cu masinile RATUC.
Inainte de inceperea marcarii traseelor, se vor organiza iesiri in teren pentru a stabili exact ce si cum va fi marcat.
Iar pana in Saptamana Europeana a Mobilitatii speram ca toate aceste trasee ciclourbane sa fie bune de folosit.
INTERZIS BICICLETELOR IN PARCUL MARE!!!!
toate bune si frumoase, am vazut si harta inteleg ca ce e cu rosu este deja aprobat, deci traversarea parcului central ar fi ceva legal nu? vreau sa va spun ca de citeva zile nu e asa, au aparut indicatoare chiar 3 la numar la intrarea in parcul mare dinspre stadion care interzic acces auto, moto si VELO!!!!!!!! ar trebui sa facem un protest mare la asa o nerusinare