Categories
General

Traseul pentru maine

Traseul propus pentru mars este: Parcul I.L.Caragiale, Emil Isac, Calea Motilor, Calea Manastur, Calea Floresti, Bd. 1 Decembrie 1918, Mamaia, Dragalina, Horea, Caii Ferate, Traian, Bucuresti, Fabricii, Pta. Marasti, Bd. 21 Decembrie 1989, Pta. Unirii.

Dupa ce terminam cu marsul, mi-ar placea sa dam o tura prin Floresti pe pistele pentru biciclisti, ca am auzit ca luni nu vor mai exista. Sa le aratam ca exista biciclisti care doresc sa le foloseasca.

Asta este in afara marsului, nu avem aprobare pentru asa ceva, doar cei care doresc sa se deplaseze civilizat, in sir indian, conform regulilor de circulatie sunt asteptati la tura de Floresti.

Ne intalnim ca de obicei la ora 16:30 in Skate Park si la 17:00 pornim tura.

(trimite link-ul mai departe la cunoscuti)

18 replies on “Traseul pentru maine”

Toate bune si frumoase. E ok sa faceti treaba asta. Nu stiu cine esti, nu te-ai semnat, deci nu ma semnez nici eu .. o concluzie pot sa trag.. o cam luati pe aratura:

“mi-ar placea sa dam o tura prin Floresti pe pistele pentru biciclisti, ca am auzit ca luni nu vor mai exista. Sa le aratam ca exista biciclisti care doresc sa le foloseasca”

Adica, tie ti-ar place sa dai o tura pe-acolo acuma pentru ca ai auzit ca nu vorm mai fi, asta numa’ pentru ca asa vrei tu.. nu ca le-ai fi folosit in trecut.. si ca ar fi ele extrem de utile.

Adevarul e ca sunt foarte rar folosite si mai mult incurca traficul.. da’ tu esti mai destept.. si reactia merge in lant.

Spor.

Written by Gez, deci m-am semnat 🙂

Si traseul ala il folosesc destul de des, facem iesiri cu bicicletele si cand mergem la Tarnita sau in alte zone, catre Oradea, ne prindeau bine acele piste pentru biciclisti, deci nu aveti de unde cunoaste daca eu, sau alti biciclisti au fost sau nu recent pe acolo. Sunt multi care locuiesc in Floresti, Gilau, Luna, si vin pe bicicleta in Cluj la job. Si lor le era utila pista pentru biciclete, ca sa nu mai zic de localnici care dau o fuga la magazin pe bicicleta.

Si alta chestie interesanta, de cand cu noul marcaj nu au mai fost accidente grave cu fatalitati. S-a emis si o avertizare ca daca se va trece la vechiul marcaj, aceste accidente vor reaparea, asa ca mare atentie cum circulati stimate automobilist, si sa aveti si mai mare atentie la biciclisti, pentru ca daca nu vor exista acele benzi pentru biciclisti, vor fi direct in trafic printre dvs.

Geza

Ma rog, si eu am bicicleta si sint de acord sa existe piste de biciclete spre Floresti. Dar sint in acelasi timp si sofer si cred ca pt biciclete se pot gasi alte solutii decit cea in care soferii sint nevoiti sa stea cite 2 ore in trafic.

Automobilistul- din partea mea iti doresc un placut accident de masina in floresti!!! Apoi sa folosesti 2 roti ca noi sa vezi ce frumos e.

Am putea merge si prin floresti in semn de protest fata de scoaterea pistelor(speram temporar)sau sa trecem prin fata primariei,cu multe fluiere~~~

Pai mergem dupa marsul din oras, si alte proteste pe la primarie nu-si au rostul, prea multi sprijina soferii si uita de pietoni, biciclisti, etc. Decizia a fost luata, si acele piste pentru biciclisti vor fi inlaturate, si se vor face iar 2 benzi pe sens. Dar cum ziceau si cei de la politie, accidentele grave vor reaparea si daca stam sa ne gandim logic, tot n-au rezolvat nimic pentru ca la sensul giratoriu din centrul Florestiului din 2 benzi se face o singura banda, astfel ca nu trec 2 masini deodata ci tot cate una.
Asta e, pe multi nu-i duce mintea atat de departe.

Nu din cauza bicicletelor stau masinile in trafic…Automobilistii ar trebui sa se bucure cind vad o bicicleta…ar trebui sa inteleaga ca omul de pe bicicleta e un sofer mai putin in trafic…masinile stau in trafic pentru ca tara asta nu are sosele adecvate….Biciclistii nu si-au pus in cap sa-i enerveze pe soferi; bicicletele sint usor de depasit, nu polueaza, nu fac santuri in asfalt cind e cald, s.a.m.d……..

Nici nu auzisem ca vor sa scoata pistele de biciclete :|. Eu in fiecare duminica (ocazional si in timpul saptamanii) merg pana in Gilau (sau mai departe) si imi prindea chiar bine sa stiu ca macar in localitati nu trebuie sa fiu tot timpul cu capul intors… Oricum marcajul nou mi se pare bun din punctul de vedere al biciclustului, cu cel vechi oricum erau masini pe pista. Mie, personal, si jumatate de metru imi este de-ajuns. @ automobilistul: cred ca multi dintre noi avem si permis de conducere si masini, aia nu inseamna ca de cate ori putem nu alegem un mijloc de transport mai eficient, mai sanatos si mai placut.

Am citit in Clujeanul ca s-au scos deja. Sunt curios daca soferii au fost multumiti de traficul de ieri dupamasa din Floresti 🙂

Legat de pistele de biciclete, nu stiu care e problema. Cat timp au fost acolo le-am folosit si au fost utile. Si cand veneam de la Lita/Baisoara, si cane mergeam sau veneam de la Tarnita.
Dar nu inteleg care e problema daca le folosesc eu sau nu. Le folosesc cei care locuiesc acolo. si au biciclete. Pentru ca nu se justifica sa se puna in masina, sa deschida poarta , sa astepte pana poate intra pe drum, ca sa mearga pana la 200m mai incolo la magaain pentru o paine. Si intoarcerea acasa pe la sensul giratoriu sau respectiv pe la Cluj….

Cat despre semnaturi, scrie foarte clar langa mesaj cine e autorul. Si cam toti cei care intram pe site-ul asta suntem simpatizanti ai ciclismului, si ne cunoastem destul de bine intre noi. Faptul ca automobilistul nu stie cine e Gez sau cine sunt eu sau cine sunt ceilalti autori de mesaje… nu e problema noastra.

Si, apropo de piste de biciclete:
Aruncati o privire la cum se folosesc bicicletele in alta tara:
http://www.fotomozaic.ro/artikel.php?s=0&categ=0&idstory=257
sau pe blog-ul meu , acelasi articol: http://urbandisaster.blogspot.com/2008/08/tubingen-si-bicicletele.html
De ce la ei se poate si la noi nu?

Si eu am carnet si masina, dar nu o folosesc decat cand trebuie sa merg la cumparaturi. Altfel nu as lua-o nici sa ma platesti pentru mersul prin oras. Nu se justifica, nu am timp ca sa imi permit sa merg cu masina. Bicicleta e de 2-3 ori mai rapida in oras. Cat despre automobilistul de mai sus… sa-i dea Dumnezeu minte.

Nu era rau daca se organiza marsul in Floresti. Acolo cred ca trebuia aprobare de la primaria Floresti, sau gresesc?

Nu stiu despre care 4 benzi vorbiti voi, dar in Floresti nu au fost niciodata 4 benzi, si nici nu incap (nici in zona sensului giratoriu nici in rest). Nu stiu cum s-au iscat discutiile astea fara rost. Probabil se va trage acum o linie pe mijloc si atat, astfel incat la presiunea vitezomanilor, cei mai lenti le vor “face loc” .

Ei bine, dupa mars am fost si prin Floresti, nu au sters decat o banda din cele 2 care existau pentru biciclete acolo unde erau 2, si una a ramas. Am mers pana la sensul giratoriu, unde e desenat frumos si traseul pentru biciclete prin sens. Au renuntat la banda de urgenta din mijloc, si au largit ambele benzi pentru masini dar tot nu incap 2 masini pe sens. Eventual, cum spunea un clujean, cei vitezomani for claxona, si for face semn disperati cu farurile si cei care merg regulamentar, si eventual sunt si civilizati se vor trage cat mai spre margine astfel incat sa poata trece cei grabiti. Dar oricum, la sensul giratoriu este o singura banda si orice fel de marcaj s-ar fi folosit, acolo se va forma un dop.

Asa ca s-a facut mare FASS pentru nimic, acel deputat Mircea Giurgiu daca nu ma insel incearca sa-si stranga electorat si de aceea s-a tot agitat ca purcelusul agresiv si a facut si mars cu masini pentru renuntarea la pistele pentru biciclisti din Floresti.

Nu stiu daca pana Luni vor disparea definitiv, dar in formula actuala, mie mi se pare rezonabil marcajul din Floresti. Au castigat un metru in plus pe sens. Atat.

Sunt curios cum va decurge traficul in continuare.

Nu le folosim din cauza voastra – pentru ca circulati pe ele cu masina fara sa fiti trasi la raspundere pentru asta. Nu ma intereseaza cate ore stati in trafic. Si eu sunt sofer mai des decat sunt biciclist (din pacate). Numai ca spre deosebire de voi, eu respect biciclistii si pietonii. Si eu am stat in trafic acolo. Circualti cu altceva daca nu va convine; sau circualti pe altundeva. Sau nu circulati deloc. Sau asteptati sa termine autostrada si sa se mute camioanele de pe DN pe autostrada. Solutia nu este eliminarea pistelor de bicicleta ci extinderea infrastructurii (autostrada). Infrastructura actuala nu face fata la atatea masini. Benzile de bicicleta vor fi cu adevarat utile in momentul in care vor fi separate de carosabil cu jaloane, ca sa nu poata intra masinile pe ele nici macar din greseala.

Adevarul este ca in Europa numarul biciclistilor dintr-o localitate sau tara reflecta in mod direct gradul de cultura din acel loc. Pentru cei care nu inteleg:

http://laist.com/attachments/la_zach/cars-vs-bus-vs-bikes.jpg

pai din cati participam la mars sunt sigur ca mai mult de jumatate avem si permis deci suntem si Automobilisti-

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.