Categories
General

Mobilizare pentru trasarea pistelor ciclourbane temporare. Idei de actiune.

La 30 martie 2009, o decizie a Comisiei de Sistematizare a circulației din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a dat undă verde trasării mai multor piste ciclourbane temporare, până la definitivarea unui Plan Urbanistic General (PUG), preconizat pentru anul 2010. Decizia poate fi consultată pe site-ul www.primariaclujnapoca.ro, la arhiva de comunicate (dreapta jos, pe home page), unde veți căuta Măsurile adoptate de Comisia de Sistematizare a Circulației din data de 1 aprilie 2009.

Din 30 martie 2009 până la ediția 22 a Critical Mass, adică până la data de 27 iunie 2009 (trei luni de zile!), nu s-a facut mai nimic, în ciuda existenței deciziei favorabile amintite mai sus. Singurul lucru a fost sa apară o nouă pistă, care unește pistele de pe Eroilor cu cea de pe 21 Decembrie 1989, și pe care stau parcate chiar și mașinile Poliției și ale Primăriei, când au ocazia. În plus, trebuie să recunoaștem, am avut plăcuta surpriză să descoperim acele marcaje la sol reprezentând o bicicletă albă pe fond albastru, situate din loc în loc pe pistele deja existente, pentru atentionarea pietonilor.

Din discuțiile avute cu Dna. Mărincean Mirela (de la Serviciul de Siguranță a circulației din cadrul Primăriei Cluj), a reieșit preocuparea că pistele pentru bicicliști, odată trasate, ar putea să nu-și îndeplinească menirea. Adică, să nu fim suficienți bicicliști care să le folosească, și tot efortul Primăriei pentru trasarea pistelor ciclourbane să nu-și îndeplinească scopul.

De aceea, consider că este momentul potrivit ca un număr cât mai mare de bicicliști să intervenim pe lângă Primărie, ca să existe cât mai multe reacții din partea noastră, și să vadă că există o comunitate importantă de bicicliști clujeni care așteaptă trasarea pistelor ciclourbane. Trebuie să acționăm rapid și dintr-un alt motiv: acum este sezonul când aceste piste pot fi trasate. Și tot acum, pe timpul verii, este momentul când circulă mai puține autoturisme în oraș, lucru care facilitează munca celor care trasează pistele ciclourbane.

În acest sens, există mai multe modalități de acțiune, pe care le trec mai jos în revistă. Fiecare dintre bicicliștii doritori poate să aleagă una sau alta dintre metode:

1. Sesizare scrisă de mână, predată la Registratura Primăriei (pe Moților), cu număr de înregistrare. Adresați-vă Primarului, fiindcă oricum sesizările vor fi redirecționate către departamentul potrivit. Dar să știe mai întâi și dânsul că suntem mulți cei care dorim aceste piste ciclourbane.
2. Telefon la 0264 / 984, telefonul Primarului, unde puteți transmite verbal plângerea referitoare la lipsa pistelor ciclourbane, în ciuda unei decizii favorabile a Primariei în acest sens.
3. Telefon la oricare televiziune, radio sau presă scrisă locală, pentru a explica situaţia şi a cere realizarea unor ştiri sau mici reportaje pe această temă, cu accentul pus pe decizia din 30 martie 2009, care nu a fost pusă nici până astăzi în aplicare.
4. Scrierea unei reclamaţii pe situl www.domnuleprimar.ro, la oraşul Cluj.
5. Contactarea telefonică sau în scris a Dnei. Mărincean Mirela de la Primăria Cluj (Şefa Serviciului Siguranţei circulației, camera 24, Primăria de pe Moţilor), pentru a-i sesiza lipsa pistelor ciclourbane, şi a cere punerea în aplicare cât mai grabnică a deciziei Comisiei de Sistematizare a circulației de la 30 martie 2009.
6. Orice altceva, în limitele legale şi ale bunului simţ, care poate face presiuni asupra Primăriei ca să traseze pistele temporare pentru biciclişti, conform deciziei favorabile din 30 martie 2009.

Puteți alege una sau mai multe din modalitațile de sesizare de mai sus. În așteptarea pistelor, nu ezitati să folosiți bicicletele cât mai mult, astfel încercând să transformăm Clujul într-un oraș sănătos.

Andrei Cosmovici

12 replies on “Mobilizare pentru trasarea pistelor ciclourbane temporare. Idei de actiune.”

Răspunsul Primăriei Cluj la solicitările de până acum ale CCN a fost mai mult decât neserios şi superficial. Sunt de acord că fiecare trebuie să ne implicăm cât mai mult, inclusiv prin modalităţile enumerate mai sus. Dar mi se pare trist faptul că autorităţile clujene au nevoie să li se demonstreze utilitatea pistelor pentru biciclişti. Pistele amenajate în prezent sunt aproape impracticabile. În zilele lucrătoare sunt extrem de mulţi pietoni pe trotuare şi chiar maşini frumos parcate pe piste. Scurte şi fără legături între ele pistele actuale( Eroilor, 21 Decembrie, malul Someşului) nu-şi ating scopul. Cei mai mulţi biciclişti pe care-i văd sunt pe străzi, aşa cum e normal. Dacă în trei luni de zile de la decizia amintită s-au trasat două linii albe între pistele din centru, nu vreau să mă gândesc în cât timp e posibil să apară trasee ciclourbane practicabile.

Eu am o nelamurire. Pe pista provizorie nou trasata din Paita Unirii in ce sens se circula? Srada este cu sens unic iar pista este prea ingusta ca sa se circule simultan in ambele sensuri.

Ah si alta nelamurire: pe unde naiba incap pietonii acolo unde pista provizorie travesreaza prin gang-ul acela de la Melody? Pentru ca pista ocupa 95% din gang.

Ah si o alta nelamurire: de ce in dreptul trecerii de biciclisti nou trasate in paralel cu trecerea de pietoni semaforizata de pe 21 decembrie se afla un ghiveci din beton? Cum sa trecem strada pe bicicleta, prin ghiveci?

ggl, de aia sunt temporare, pentru ca urmeaza sa fie gandit un plan mai bun la anul. cel putin asa sper.

Ideea e sa ne mobilizam si sa le aratam ca are rost sa le traseze.

Liviana, tocmai pentru ca am vazut ca in 3 luni abia au trasat pista din Pta. Unirii, ne-am gandit sa actionam in masa. Poate asa ii vom convinge ca are sens sa se traseze toate acele piste pentru biciclisti. Vor vedea ca exista doritori care sa le foloseasca 🙂

Vad ca au aparut deja 3 sesizari pe domnuleprimar.ro in legatura cu pistele pentru biciclisti. Inseamna ca articolul incepe sa-si faca efectul. Haideti ca se poate.

A răspuns primarul la sesizările făcute pe http://www.domnuleprimar.ro, privind pistele pentru biciclişti. Şi zice că până la începutul anului universitar vor fii gata. Aş zice că e un pic ambiguu răspunsul, sper că se referă la anul universitar 2009/2010 şi că acesta începe, şi pentru Primărie, cel mai târziu la 1 oct.2009.

Da, am primit si noi confirmarile, si aceste piste vor fi inaugurate in Saptamana Europeana a Mobilitatii.

[…] Mobilizare pentru trasarea pistelor ciclourbane temporare 1 Iulie 2009     În data de 30 martie 2009, o decizie a Comisiei de Sistematizare a circulaţiei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a dat undă verde trasării mai multor piste ciclourbane temporare, până la definitivarea unui Plan Urbanistic General (PUG), preconizat pentru anul 2010. Decizia poate fi consultată pe site-ul http://www.primariaclujnapoca.ro, la arhiva de comunicate (dreapta jos, pe home page), unde veţi căuta Măsurile adoptate de Comisia de Sistematizare a Circulaţiei din data de 1 aprilie 2009. Din 30 martie 2009 până la ediţia 22 a Critical Mass, adică până la data de 27 iunie 2009 (trei luni de zile!), nu s-a facut mai nimic, în ciuda existenței deciziei favorabile amintite mai sus. Singurul lucru a fost sa apară o nouă pistă, care uneşte pistele de pe Eroilor cu cea de pe 21 Decembrie 1989, şi pe care stau parcate chiar şi maşinile Poliţiei şi ale Primăriei, când au ocazia. În plus, trebuie să recunoaştem, am avut plăcuta surpriză să descoperim acele marcaje la sol reprezentând o bicicletă albă pe fond albastru, situate din loc în loc pe pistele deja existente, pentru atentionarea pietonilor. Sursa: http://www.reactieinlant.ro/?p=251 […]

[…] Articolul nu apartine niciunei categorii.    În data de 30 martie 2009, o decizie a Comisiei de Sistematizare a circulaţiei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a dat undă verde trasării mai multor piste ciclourbane temporare, până la definitivarea unui Plan Urbanistic General (PUG), preconizat pentru anul 2010. Decizia poate fi consultată pe site-ul http://www.primariaclujnapoca.ro, la arhiva de comunicate (dreapta jos, pe home page), unde veţi căuta Măsurile adoptate de Comisia de Sistematizare a Circulaţiei din data de 1 aprilie 2009. Din 30 martie 2009 până la ediţia 22 a Critical Mass, adică până la data de 27 iunie 2009 (trei luni de zile!), nu s-a facut mai nimic, în ciuda existenței deciziei favorabile amintite mai sus. Singurul lucru a fost sa apară o nouă pistă, care uneşte pistele de pe Eroilor cu cea de pe 21 Decembrie 1989, şi pe care stau parcate chiar şi maşinile Poliţiei şi ale Primăriei, când au ocazia. În plus, trebuie să recunoaştem, am avut plăcuta surpriză să descoperim acele marcaje la sol reprezentând o bicicletă albă pe fond albastru, situate din loc în loc pe pistele deja existente, pentru atentionarea pietonilor. Sursa: http://www.reactieinlant.ro/?p=251 […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.