Categories
General

Chestionar – Siguranta utilizarii bicicletei in Cluj-Napoca

Momentan fac o cercetare legata de siguranta utilizarii bicicletei in Cluj-Napoca.

Te rog sa completezi urmatorul chestionar, nu dureaza mai mult de 5 minute: http://kwiksurveys.com?u=reactieinlant

Dupa ce ai terminat de completat chestionarul te rog sa dai mai departe acest link catre toti prietenii tai care utilizeaza bicicleta in oras, eventual sa-l postezi pe grupuri yahoo, google, forumuri de profil.

Multumesc.

13 replies on “Chestionar – Siguranta utilizarii bicicletei in Cluj-Napoca”

Pistele de biciclete din centrul Clujului sunt locuri de parcare perfecte pentru automobile si dube.

Folosesc bicicleta indiferent de nivelul de amenajare al orasului pentru traficul cu bicicleta – totusi, as aprecia trasee speciale pentru biciclete.

Si eu circul indiferent de infrastructura; clar e mai placut pe pistele cum sunt cea de pe Eroilor. Pe trotuare e nasol, trebuie sa mergi incet din cauza pietonilor si a bordurilor. Pe Horea am circulat ca pieton si e stupid, daca sunt 2-3 oameni in fata ta trebuie sa intri pe banda de biciclisti pentru ca nu e loc pentru toti pe trotuar. Asa ca atentie pe trotuare, numai pentru ca exista o banda de vopsea nu inseamna ca ai cale libera. Solutia ar fi intr-adevar restrangerea carosabilului.

Geza, la chestionar ar fi util sa scrii langa fiecare optiune (1-5) si semnficatia (de acord, de acord partial, neutru, partial dezacord, total dezacord), atat pentru confortul respondentului cat si pentru a evita greselile de completare.

Pistele de biciclete din cartiere cu mici exceptii sunt absolut inutile. Singura pe care o consider ok e pe strada Eremia Grigorescu, dar daca nu ar exista ar fi exact acelasi lucru. Nu sunt separate fizic de carosabil, masini sunt parcate peste tot, deci nu sunt bune de nimic.
Pe trotuare incurca foarte mult pietonii. Eu prefer sa merg pe strada, dar nu fix pe linga bordura. O distanta rezonabila fata de bordura (cam 1m) face biciclistul MULT mai vizibil, si obliga masinile sa incetineasca respectiv sa depaseasca pe benda cealalta. Dar si asta e ok la viteze rezonabile, peste 20 km/h…
Aa, si nu consider piste de biciclete aberatiile de pa podul Garibaldi spre parcul Central (50 cm latime, gropi, canale, statie de autobuz) sau cea de pe Avram Iancu care ma obliga sa ma dau jos de pe bicicleta de doua ori ca sa ajung in Cipariu. Nici cea de vis-a-vis de teatru care din nou incepe si se termina niciunde si obliga biciclistul sa se dea jos de pe tzoagla daca vrea sa mearga pe Dorobantilor…

Aia de pe Ermia Grigorescu s-a şters. Era singura ok. Pe cea de la teatru poi oricând să încasezi o uşă de la vreun pasager al taxiemtriştilor parcaţi acolo.

Sunt PRO PISTE in CLuj 100%. Si sa nu va mai aud comentand, DA? nu…. 🙂
Si sa nu va prind ca lipsiti de la Critical Mass!!!!!

Legat de orarul autobuzelor RATUC cu suport de biciclete, anul trecut o sunam dispeceratul liniei 35 (0264409598) pentru a afla daca ziua respectiva circula sau nu astfel de autoboze. Cum am aflat, degeaba notezi fiecare zi cand ajung aceste autobuze la o statie selectata, ca se schimba la fiecare saptamana. In timp ce in occident autoritatile fac tot posibilul de a incuraja oamenii sa foloseasca bicicleta in loc de masina, la noi e fix invers. Ratuc mai are si alte datorii catre clujeni, curse de noapte, cartiere intregi fara linii (hasdeu, zorilor etc), dar hai sa nu intram in acesta

Eu vreau doar ca soferii sa se obijnuiasca cu biciclistii si biciclistii cu soferii pe drumuri, cat si locuri de legat bicicleta cat mai multe. Afara de asta pistele nu’s o necesitate deoarece m`am obijnuit sa circul in trafic si cred ca e mult mai bine asa.

Cheers!

Si eu consider ca respectul in trafic este foarte important. De asemenea, aceste piste pentru biciclete sunt imperios necesare. Insa este important sa fie utilizate corespunzator. Mai trebuie inca multa promovare a mersului pe bicicleta in Romania.

Degeaba faci piste de biciclete daca lumea nu le respecta. Sunt parcate masini peste tot, iar sa tot lipesti stickere cu “parchezi ca un bou” te va costa o avere daca stai sa aduni cat lipesti intr-un an! Pe trotuar teoretic nu ai voie decat daca e pista amenajata, iar in trafic… esti carne de tun. Am fost lovit de masina de doua ori pentru ca mi-a taiat calea sau m-a impins in trotuar. Azi un cocalar a vrut sa ma ia la bataie (la propriu, s-a dat jos din masina si a venit la mine) pentru ca mergeam pe carosabil si nu avea loc BMW-ul lui sa treaca… (i-am luat oricum nr de inmatriculare) In astfel de conditii se circula pe la noi…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.