Categories
General

PROBLEMELE care se supun analizei Comisiei Municipale de Sistematizare a Circulatiei – sedinta din 21.01.2009

In urma cu ceva vreme (mai exact in 21 Ianuarie 2009) a avut loc o sedinta a Comisiei de Sistematizare a Circulatiei Urbane, la care a luat parte si Radu Mititean, in care s-au discutat despre caile ciclourbane, si am primit un PDF, iar acum mi-am gasit putin timp sa-l transcriu si sa-l postez pe site:

” PROBLEMELE care se supun analizei Comisiei Municipale de Sistematizare a Circulatiei
sedinta din 21.01.2009, orele 11:30

9) Aprobarea propunerilor pentru traseele cailor ciclourbane

a) Str. F.J. Curie – intre str. Cuza Voda si B-dul 21 Decembrie 1989 pentru circulatie in dublu sens carosabil. Se impune pentru acest deziderat instituirea sensului unic pe strada F.J. Curie, circulatie urmand a se desfasura dinspre str. Cuza Voda inspre B-dul 21 Decembrie 1989.

b) Legatura str. F.J. Curie cu str. Horea
Varianta I – de la str. F.J. Curie traversarea str. Andrei Saguna, traversare simultana cu pietonii prin parcarea pentru taximetre din fata de la McDonald’s, traversare simultana cu pietonii pana la parcarea din fata Agentiei CFR, si in prelungire pana la intersectia cu str. Regele Ferdinand, stabilirea unui punct de acumulare pentru biciclisti, traversare simultana cu pietonii si continuare pe Pod Horea pe trotuar (latimea acestuia permite existenta unei piste pentru biciclisti)
Sacrificii: – restrangerea partii carosabile pe str. Cuza Voda la intersectie cu Pta. M. Viteazu, reorganizarea parcarii McDonald’s, reorganizarea parcarii de la Agentia CFR, desfiintarea unei benzi de circulatie in Pta. M. Viteazu pe latura Sudica.
Varianta II – de la str. F. J. Curie, traversarea str. Andrei Saguna, traversare simultana cu pietonii prin parcarea pentru taximetre din fata de la McDonald’s, traversare simultana cu pietonii pana la parcarea din fata Agentiei CFR, aleea din fata de la Cinematograful Republica, continuare pana la Regele Ferdinand, continuare Pod Horea
Sacrificii: – restrangerea partii carosabile pe str. Cuza Voda la intersectie cu Pta. M. Viteazu, reorganizarea parcarii McDonald’s, reorganizarea parcarii de la Agentia CFR, desfiintarea parcarilor cu abonament pe latura Nordica

c) Pta. A. Iancu pe latura Sudica – pe trotuar unde latimea acestuia permite crearea unei benzi pentru biciclete. Traversarea pe Bd. Eroilor se va face simultan cu pietonii.

d) Calea Dorobantilor pe trotuar sau carosabil pe latura cu numere impare.
Datorita traficului pietonal ridicat pe trotuarul cuprins intre Pta. A. Iancu si str. Pavel Rosca se propune folosirea carosabilului.
Sacrificii: Parcarea autovehiculelor sa fie paralel cu pista pentru biciclete astfel ca numarul acestora se va injumatati.
Tronsonul cuprins intre str. Pavel Rosca si Petofi Sandor, pe trotuar a carui latime permite impartirea lui pentru pietoni si biciclisti, traficul pietonal nefiind unul foarte ridicat.

e) Piata Unirii, latura Nordica – se propune instituirea unei benzi comune pentru biciclisti – transport urban calatori. Aceasta solutie este larg raspandita in multe tari (frecventa autobuselor RATUC nestanjenind traficul de biciclete) si se poate prelungi pana la intersectia cu str. Petofi Sandor

f) Str. Memorandumului – se propune aceeasi varianta ca si la punctul e), cu pista comuna biciclete – transport calatori

g) Str. E. Isac – se propune infiintarea unei piste pentru biciclete cu doua sensuri pe latura cu numere impare, pe carosabil. Pe tronsonul cuprins intre str. G. Baritiu si C. Daicoviciu se poate folosi trotuarul care e suficient de lat.
Sacrificii: desfiintarea parcarilor de pe partea numerelor impare, intre str. V. Fulicea si str. C. Daicoviciu

h) Parcul Central – pe termen scurt si mediu se propune zonelor laterale ale aleii centrale, fiecare cu sens unic, intre Spl. Independentei si G. Cosbuc

i) Aleea Stadion – se propune folosirea trotuarului unde e deja instituita “Zona rezidentiala” si interzicera parcarilor pe acea zona;

j) Str. Uzinei Electrice – se propune folosirea carosabilului prin redimensionarea benzilor de circulatie rutiera astfel incat sa se asigura un spatiu de 2 metri pentru biciclisti. Traversarea se va face simultan cu pietonii pana la intersectia cu str. Splaiul Independentei si pista de pe manul Somesului;

k) Str. Gheorghe Sincai – se propune folosirea unei benzi de circulatie auto si interzicerea conducatorilor auto de a efectua virajul la stanga la intersectie cu str. Napoca. Traversarea se va face odata cu pietonii.
Sacrificiu: o banda de circulatie care va pune in imposibilitate creearea undei verzi intre Opera Maghiara si str. Republicii, str. A. Iancu

l) Str. Republicii – pe tronsonul cuprins intre str. Napoca si str. A. Iancu prin cedarea unei benzi de la traficul auto.

m) Str. A. Iancu – pe tronsonul cuprins intre str. Republicii si str. Fortaretei (Potaisa) cedarea unei benzi de la circulatia auto.
Datorita circulatiei intense de la intersectia str. Universitatii si str. A. Iancu se propune folosirea strazii Potaisa pana la str. Universitatii, cu trecere pe trotuar (cu latime de 5-7 metri) si traversarea la str. M. Kogalniceanu. Pe str. Potaisa, pe tronsonul cuprins intre str. Fortaretei si str. Universitatii se propune instituirea “zona de 30 km/h”.

n) Pta. Unirii latura Estica. Pentru crearea unei legaturi intre Bd. 21 Decembrie 1989 si Bd. Eroilor se propune infiintarea unei piste de biciclete pe partea adiacenta imobilelor (avantaj – parcarile de pe aceasta parte au fost desfiintate) ”

Textul este exact asa cum apare el in documentul PDF. Am luat doar punctul 9. Acestea au fost propunerile, dar pana la urma nu s-a discutat nimic in sedinta din 21.01.2009 si lista a fost amanata pentru o sedinta ulterioara. Nu am alte informatii legate de ce s-a decis ulterior.

Exista unele mentiuni din partea mea:

b) Varianta II – circulatia bicicletelor pe trotuarul din fata de la Cinema Republica ar fi afectat de cei care stau la coada la bilete, si cei care ies de la film, astfel biciclistii ar trebui sa foloseasca partea carosabila pe unde circula autobusele si alte masini.

c) Tronsonul cuprins intre str. Pavel Rosca si Petofi Sandor, nu pe trotuar ci pe carosabil, acolo parcarile sunt deja paralel cu trotuarul si ar trebui sacrificata o banda din cele 3-4 cate exista acolo.

g) Pe tronsonul cuprins intre str. G. Baritiu si C. Daicoviciu – trotuarul nu e suficient de lat langa Domo (chiar la intersectia dintre E. Isac si Baritiu) si acolo ar aparea o gatuire a traficului de biciclete.

n) Avantajul e ca nu mai exista parcari, dezavantajul e ca exista destui taximetristi nesimtiti care sa parcheze acolo, si nu exista destui politisti care sa puna capat acestui fenomen care ia amploare in zona pe zi ce trece, iar daca s-ar infiinta acolo o pista pentru biciclisti, taximetristii ar parca fix pe ea.

3 replies on “PROBLEMELE care se supun analizei Comisiei Municipale de Sistematizare a Circulatiei – sedinta din 21.01.2009”

Problema pistelor cand vor fi gata – sper ca anul asta – e urmatoarea. Soferii nesimti vor ignora banda asta colorata si astfel situatia noastra nu se va schimba prea mult.
NU sunt de acor ca pistele sa fie pe trotuar ci in spatiu dedicat parcarii, asta ar fi solutia ideala si in acest caz problemele ar disparea partial (si aici exista riscul ca un mitic sa parchez pe pista si in consecinta sa o blocheze).

La 9d si in alte cazuri unde banda de biciclete este paralela cu spatii de parcare de-a lungul drumului e necesar un spatiu de siguranta pentru deschiderea usilor masinilor, ca si in imaginea de mai jos:

http://www.brownstoner.com/brownstoner/archives/dekalb-sidewalk-plan-03-2008.jpg

Alta solutie (mai buna) cu mentiunea ca la noi trebuie pusi mai desi stalpii din motive lesne de inteles:
http://2.bp.blogspot.com/_kvgPyMB-iIs/SWkOfoVQVEI/AAAAAAAADbA/3lCHczbQ700/s320/pinest_physical_bike-1.jpg

Punctul n. se poate rezolva lejer cu stalpi sau balustrade care sa nu permita parcarea in acea zona. Mai trebuie rezolvat cumva (intreruperea stalpilor/balustradelor) accesul auto in muzeu si accesul pe strada I. Maniu. Nu trebuie stalpi/balustrade mari – 30 cm e suficient ca sa nu mai pacheze masinile. Stalpii se pot face din teava de 3′ (gen cea pe care sunt montate semafoarele vechi) ca sa fie greu de indoit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.